Zdrowie

#

Kalorie spalone na stojąco vs. siedząc przy biurku

  • 2 grudnia 2020

Siedzenie nie jest nowym paleniem, ale zwiększa wskaźnik przedwczesnej śmierci nawet o 20%. Siedzący tryb życia nie jest zdrowy i niestety wiele osób siedzi nawet osiem godzin dziennie.

Siedzisz cały dzień w pracy? Czy ciężko jest utrzymać niską wagę? Wiele osób ma problemy z utrzymaniem wagi, siedząc cały dzień przed komputerem.

Są pewne rzeczy, które można zrobić, aby zrównoważyć zagrożenia. Jednym z rozwiązań jest regulowane biurko. Ile kalorii spaliło się na stojąco, a ile na siedząco, to duże pytanie, jeśli chodzi o biurka do siedzenia.

Przeczytaj dalej, aby uzyskać informacje o spalaniu kalorii, stojąc przy regulowanym biurku.

Spalone kalorie Stojąc przy regulowanym biurku
Przemiana materii w organizmie każdego człowieka jest inna, więc twoje rzeczywiste kalorie spalone podczas stania są różne. Przeciętnie, osoba spala około 88 kalorii na godzinę w pozycji stojącej.

To tylko około osiem więcej kalorii na godzinę niż siedzenie, które spala około 80 kalorii na godzinę. Stanie przez osiem godzin spala około 64 więcej kalorii na dobę niż siedzenie.

Chociaż nie jest to wystarczająco dużo kalorii do utraty wagi, to jednak z czasem robi to znaczną różnicę. Spalanie 64 więcej kalorii każdego dnia dodaje do 448 kalorii w tygodniu.

To 23.296 kalorii rocznie!

Siedzenie, stanie i twoje zdrowie
Ważne jest to, że współcześni Amerykanie pracujący na stanowiskach biurowych siedzą zbyt długo. Międzynarodowi eksperci zgadzają się, że ludzie potrzebują mniej siedzenia, a więcej pozycji. Należy dążyć do tego, aby stać przez dwie lub więcej godzin dziennie.

Ten współczynnik umieralności? To prawie 20% więcej niż średnia dla wszystkich przyczyn zgonu dla tych, którzy siedzą sześć lub więcej godzin dziennie. Siedząc cały dzień narażasz się na zwiększone ryzyko zachorowania na cukrzycę, otyłość, raka i choroby serca.

Upewnij się, że masz co najmniej 30 minut ćwiczeń, takich jak chodzenie, bieganie czy podnoszenie ciężarów dziennie.

Regulowane rozwiązanie do biurka
Siedzisz przed komputerem przez większość dnia? Nie panikuj! Jest świetne rozwiązanie problemu zbyt długiego siedzenia.

To regulowane biurko do siedzenia. Biurko stoi na nogach przez tyle godzin dziennie, ile chcesz. Zacznij od godziny i pracuj w górę.

Kolejną wielką zaletą regulowanego biurka jest to, że ułatwia ono ruch w inny sposób. Nawet wiercenie się spala więcej kalorii niż samodzielne siedzenie. Stań przy biurku i poruszaj się z boku na bok.

Skoro już stoisz, bardziej prawdopodobne jest, że pójdziesz do kabiny sąsiada, niż wyślesz e-maila. Pracujesz w domu? Biegnij i wykonaj szybki ruch, a potem wróć do stania przy biurku.

Niektóre osoby stawiają nawet małe bieżnie przed swoimi regulowanymi biurkami. Można też użyć stołka do aktywności o regulowanej wysokości. Dzięki temu można się poruszać, siedząc lub stojąc.

Stań w obronie swojego zdrowia
Siedzący tryb życia jest zły dla twojego zdrowia. Dodatkowe kalorie spalane na stojąco sumują się z czasem. Zrób przysługę swojemu zdrowiu i uzyskaj regulowane biurko w pozycji stojącej, jeśli pracujesz przy komputerze przez cały dzień.

Nie narażaj swojego zdrowia przy siedzącym trybie życia. Wyceluj w 30 minut ćwiczeń każdego dnia.

Jesteś zainteresowany innymi pomocnymi artykułami, jak ten? Czytaj dalej ten blog!