Zdrowie

#

3 Proste sposoby na utrzymanie aktywności w pracy

  • 2 grudnia 2020

Badanie z 2018 r. wykazało, że 25% Amerykanów siedzi przez ponad osiem godzin dziennie. Choć liczba ta wydaje się być wysoka, ma to sens, biorąc pod uwagę, jak wielu Amerykanów pracuje w zawodach, które wymagają od nich siedzenia przed komputerem przez cały dzień.

Siedzenie przez długi czas nie jest dobre dla organizmu. Zbyt długie siedzenie może prowadzić do bólu pleców, problemów z krążeniem i wielu innych problemów zdrowotnych.

Jeśli pracujesz w pracy, która wymaga siedzenia przez większą część dnia, ważne jest, aby znaleźć sposób na utrzymanie aktywności w pracy. Oto kilka sugestii.

1. Zrób okrążenie wokół biura co godzinę
Choć może się wydawać, że wstawanie z biurka raz na godzinę prowadziłoby do dużego spadku wydajności, badania wykazały, że robienie przerw w pracy faktycznie zwiększa wydajność. Ponadto wznoszenie się z biurka często pomaga w odzyskaniu koncentracji i twórczym rozwiązywaniu problemów.

Więc, raz na godzinę, wstawaj z krzesła, zrób duży odcinek, a następnie zrób jedno lub dwa okrążenia wokół biura. Rozluźnisz mięśnie, zaczniesz płynąć krwią i wrócisz do biurka gotowy do pracy.

2. Załatw sobie stałe biurko
Stanie przez cały dzień pewnie brzmi trochę zastraszająco, ale tak naprawdę jest lepsze dla twojego ciała niż siedzenie. Oczywiście, musisz skupić się na staniu z odpowiednią mechaniką ciała, co oznacza, że będziesz potrzebował ergonomicznego ustawienia biurka na stojąco.

Zacznij od upewnienia się, że stojące biurko jest na odpowiedniej wysokości. Następnie upewnij się, że Twój komputer znajduje się na odpowiedniej wysokości, tak abyś mógł go oglądać bez patrzenia w dół. Odpowiednia wysokość dla Twojej klawiatury to taka, na której przedramiona spoczywają na biurku, a ramiona pod kątem 90 stopni.

Stanie podczas pracy to świetny sposób na utrzymanie przepływu krwi, pracę nad właściwym zaangażowaniem mięśni dla funkcjonalnego ruchu i dobrej postawy oraz na złagodzenie bólu pleców.

3. Siadaj na Wobble Stool
Jeśli biurko stojące nie jest dla Ciebie odpowiednie lub masz problemy z poruszaniem się, które uniemożliwiają Ci stanie przez dłuższy czas, to siedzenie na chybotliwym stołku może być dla Ciebie odpowiednim rozwiązaniem. Mimo, że nadal siedzisz, korzystanie z chybotliwego stołka zamiast krzesła wymaga od Ciebie aktywności podczas siedzenia.

Ponieważ kołyszący się stołek nie jest stabilną powierzchnią, siedzenie na nim wymaga zaangażowania mięśni rdzenia i nóg w celu zapewnienia stabilności. Sprzyja to również lepszej postawie ciała.

Ponadto, siedząc na chybotliwym stołku, można łatwo zakraść się do jakiejś aktywności podczas siedzenia. Możesz poruszać się w przód i w tył oraz na boki, aby zapewnić sobie przepływ krwi i pracę mięśni.

Więcej sposobów na pozostanie aktywnym w pracy
To tylko kilka sposobów, aby pozostać aktywnym w pracy. Wprowadzanie tych zmian może pomóc w przeciwdziałaniu negatywnym skutkom siedzenia w trakcie dnia pracy.

Więcej wskazówek na temat utrzymania zdrowego ciała w miejscu pracy znajdziesz na naszym blogu o tym, jak ważna jest ergonomia biura.