Zdrowie

#

Zespół cieśni nadgarstka: Praktyczny przewodnik dla pracowników biurowych

  • 2 grudnia 2020

Jeśli jesteś jednym z 86% Polaków, którzy siedzą przed komputerem do pracy, prawdopodobnie znasz zespół cieśni nadgarstka. Nawet jeśli go nie masz, pewnie bałeś się go w przeszłości, pisząc na maszynie przez cały dzień.

Na szczęście istnieją środki zapobiegające powstawaniu tuneli nadgarstkowych, które można podjąć w celu zapewnienia zdrowia rąk i nadgarstków. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, co możesz zrobić, aby aktywnie walczyć z tym powszechnym problemem zdrowotnym!

Trzymaj nadgarstki w górze
Podczas pisania na płaskim komputerze, większość ludzi naturalnie opiera nadgarstki o przednią część klawiatury. Oznacza to jednak, że trzeba nienaturalnie rozciągnąć ręce, aby dotrzeć do klawiszy bliżej ekranu. Powoduje to niepotrzebne obciążenie ścięgien i może prowadzić do powstania tunelu nadgarstka.

Upewnij się, że trzymasz ręce nad klawiaturą podczas pisania. Pozwoli to na przesuwanie się dłoni po klawiaturze i zatrzyma nienaturalne rozciąganie się. Umieść na monitorze przypomnienie o tym, aż stanie się to nawykiem!

Użyj prawej tacy na klawiaturę
Istnieją jednak lepsze sposoby, aby utrzymać ręce w ergonomicznej pozycji, niż po prostu o tym pamiętać. Taca na klawiaturę WorkEZ ma nachylenie od miejsca, w którym kładziesz ręce na klawiaturze, co zapewnia, że mogą się one naturalnie poruszać. Znajduje się również na wysokości, która zapewnia najlepszą widoczność, pozwalającą na dotarcie do wszystkich klawiszy.

Można ustawić tacę na klawiaturę tak, aby znajdowała się na różnych wysokościach, zarówno w pozycji siedzącej, jak i stojącej. Oznacza to, że będziesz czuł się komfortowo bez względu na to, jak długie są Twoje ręce i w jakiej pozycji wybierasz pracę.

Naprzemiennie: stojąc i siedząc
Mówiąc o wysokościach stojących, biurko stojące z regulacją wysokości może pomóc zapobiec tunelowi nadgarstkowemu. Zmiana pozycji - na przemian stanie przez chwilę, a następnie siedzenie przez chwilę - jest często związana z zapobieganiem problemom z plecami. Pozwala ono jednak również na zmianę pozycji nadgarstka co jakiś czas i zapobiega nadmiernemu przyzwyczajeniu rąk do jednej pozycji.

Wykonywanie okazjonalnych ćwiczeń na nadgarstek
Bez względu na to, jakie ergonomiczne materiały biurowe kupujesz, upewnij się, że od czasu do czasu przestajesz pracować, aby ułatwić sobie pracę. Nie musisz przerwać pracy dłużej niż 5 minut, co daje Ci doskonałą okazję do odpoczynku oczu i umysłu.

Jednym z najprostszych ćwiczeń jest po prostu potrząsnąć rękami, jakbyś je suszyła. Jednak wiele osób lubi również "rozciąganie rąk". Jest to głębokie rozciąganie, w którym w pełni wyciągasz rękę przed sobą i trzymasz palce skierowane w stronę podłogi. Użyj drugiej ręki, aby ucisnąć dłoń i popchnąć ją w dół w kierunku do siebie.

Więcej wskazówek dotyczących zapobiegania powstawaniu tuneli nadgarstkowych (Carpal Tunnel Prevention Tips)
Podczas gdy zapobieganie powstawaniu tuneli nadgarstkowych może być wyzwaniem, jest ono niezbędne dla zdrowia wszystkich pracowników biurowych.

Teraz, gdy znasz już pewne sposoby na utrzymanie zdrowych nadgarstków, czas dowiedzieć się więcej. Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej o sposobach zapobiegania powstawaniu tunelu nadgarstkowego. Chętnie wskażemy Ci drogę do ergonomicznych materiałów biurowych, które utrzymają Twoje ciało w komforcie i będą wolne od bólu.